V Čechách a na Moravě je opravdu málo prodejen s potravinami, které si svého zákazníka cení a dopřávají mu důstojný zážitek z nakupování. Třeba moderní a čisté prostředí, kde se člověk cítí dobře a kde se mu dobře a jednoduše nakupuje. Nebo tlak na informování zákazníka o produktech ve správný čas. Jasná navigace, inspirování zákazníka k nákupu, nebo identifikace se značku, byť se jedná „pouze“ o potraviny.
Až do minulého týdne jsem si myslel, že tento způsob nakupování se dá zažít pouze v zahraničí a nebo u nás v prodejnách potravin Mark & Spencer. U M&S si ale musíte o dost připlatit a neseženete zde celý sortiment zboží, který každodenně potřebujete. Ovšem podle toho, co jsem minulý týden u Alberta zažil a pokud se podaří to, aby stejné věci měli možnost zažívat i ostatní zákazníci, nejenom v Ostravě, ale i v Praze a jinde, ruším všechny slevové karty jiných řetězců a utíkám do Alberta.
Je hodně věcí, kterými jsme si my, zákazníci, schopni zkomplikovat život. Třeba změnou banky, pojišťovny, mobilního operátora nebo docházením na nákup o pár bloků dál. Tato změna, kterou vykročil Albert, je, dle mého názoru, v dnešní „slevové“ době, správným směrem a určitě stojí za to.