Diskuze ohledně zániku kamenných obchodů oproti prodeji online probíhá již několik let. Retaileři otevírají internetové obchody a naopak ti internetoví vlastní kamenné. Zákazník si chce přeci jenom na věci sáhnout, přivonět si nebo ochutnat. A zde je možná opravdový klíč budoucího retailu. Vytvářet taková prostředí, která webová stránky prostě neumožní. Možná v budoucnu budeme kromě smyslů schopni ocenit i malinko vyšší cenu. Christian Davies, kreativní ředitel Fitch je v tomto velkým optimistou.
---
Discussion about the demise of “bricks and mortar” due to online retailing growth has being going on for years. However, the reality is that retailers open online stores, and online retailers open physical shops. Customers still need to touch the goods, smell them or taste them. And here, maybe, is the real key for the future of retail: creating a physical environment that websites simply cannot match. Perhaps we will continue to appreciate the physical experience - even at slightly higher prices. Certainly Christian Davies, creative director at Fitch is a great optimist about that future.