V centru Prahy je ještě pořád několik obchodů, které jakoby zaspaly dobu. Nemám v úmyslu je jakkoli hanit nebo pomlouvat - jsou pro mě však krásným příkladem toho, jak by se to, podle mého názoru, dělat nemělo.
Každá věc má svá pravidla a komunikace v místě prodeje není výjimkou. To jakým způsobem k zákazníkům hovoříme, ovlivňuje to, jak konkrétní informaci vyhodnotí a jakým způsobem s ní budou nadále pracovat.
Výloha je prvním a velmi důležitým místem, které zákazníka zasáhne. Informace na ni musí být jasná, rozpoznatelná a pokud možno něčím výjimečná. Desítky různých nabídek, slev a samolepek zákazníka pouze matou. Je to stejné jako v davu křičících lidí. Když křičí všichni, nerozumíte nikomu. A to je přesný příklad našeho obchodu. Zákazníci mají na rozpoznání nabídky vždy pouze několik sekund. Dejme jim tedy šanci porozumět.
Ale počkejme ještě do pondělí, kdy se všechny obchody rozsvítí vánoční nabídkou. Snad nás konečně i tento obchod s něčím překvapí.