Co všechno je důležité, abyste v obchodě správně předali všechny benefity produktu a přiměli zákazníky ke koupi? Rozhoduje správně zacílení a podpora podle jejich věku, příjmu a často i etnika. Madeline Baumgartner, ředitelka výzkumu POPAI, představila zajímavé srovnávací studie pro různé cílové skupiny nakupujících. Podle čeho se rozhodují a jak nakupují starší ( Baby boomers), velmi mladí ( Milenium Shoppers) nebo Hispánci? I když v zádadních detailech se liší, jedno mají společné: 77-79 % z nich se rozhoduje až na místě prodeje a všichni v obchodě potřebují jednoduchou navigaci. Ti starší raději nakupují z čela regálu, ti mladší z paletového vystavení. A potřeby i nákupní chování Hispánců se až podivuhodně podobají chování zákazníků v centrální Evropě.
---
What’s the most important factor a store can do to convince customers to buy a product/servie? Focus your marketing techniques – target your customer communication according to age, income, ethnicity and other various factors. Knowing your customer is a MUST! POPAI Research Director, Madeline Baumgartner, presented an intriguing comparative study for a multitude of target groups. How do you decide to buy? When do you decide to buy? Where do you decide to buy? etc. These factors change drastically depending on the demographic - Baby Boomers, Milenial Shoppers, Hispanics, Male, Female, and many other identified groups, for the most part have their own spending habits. Although each group is different one main statistic remained consistent – older groups generally make their purchases off shelves, where as younger groups are more open to alternative POP methods. Although most demographic groups have their differences - all groups share a rate of 79% in-store decision making when considering a purchase. In-store navigation also remains very important to ALL groups during the purchasing process.