Chris Kneeland miluje basketbal a zákaznický zájem přirovnává k dobře vstřelenému koši. Jak se z lidi nebo ze značek stávají ikony? Klíč je v posunu zákaznických očekávání. Nadchněte je něčím nečekaným, odvažte se udělat něco úplně naruby, nabídněte znalosti k řešení jejich situace a úplně změňte jejich pohled na svět.
Přidejte prvotřídní zákaznický servis během prodeje a potom nechejte nadšené zákazníky, ať sami získají další. Dejte jim téma, o kterém mohou mluvit! Udělejte z nich své spojence, budujte značku zevnitř ven, otevřete se a buďte upřímní. Prostě zapojte zákazníky do retail marketingu na plný úvazek.
---
Chris Kneeland loves basketball, and he equates customer interest to a well-executed play leading to a basket. How do people or brands become icons? The analogy to basketball is like a creative play that catches the opposition off guard. The key is to shift customer expectations and inspire them with something unexpected. Dare to do something completely upside down, offer knowledge to solve their problems and change their view of the world.
Add first-class customer service during the sale, and enthusiastic customers will attract new ones. Give customers something to talk about! Make them your allies, build the brand from the inside-out and be open and honest. Connect them to the retail experience, and customers become much more than just customers.