V hotelu Praha se letos konala další konference POPAI. Program s názvem „Potenciál místa prodeje ve světle analýz a případových studií“ se od začátku linul v pochmurné atmosféře. Možná právě kvůli opět proklamované přicházející recesi a možná i kvůli způsobu vedení programu moderátorem celé akce. Určitý svěží vítr přinesla snad až poslední část – diskuzní panel moderovaný Jaroslavem Novákem.
Program nabízel osm samostatných bloků na různá témata. Musím opět poznamenat, a je to myslím pravidlem na většině konferencí u nás, že prezentace zahraničních nebo globálních expertů jasně převyšuje domácí speakry. Jak ve způsobu prezentace samotné, tak především z hlediska obsahu a přidané hodnoty na daná témata.
To co musím vyzvednout, jsou nejzajímavější prezentace. Přednášku Brama Nauta, generálního ředitele Instore Shopper Marketing Institutu v Holandsku, který krásným způsobem ukázal, jak je výzkum v retailu důležitý a jak je strašně jednoduché, a na druhou stranu krátkozraké, rozhodovat bez jakýchkoli relevantních dat. Dále přednášku Massima Fabbra, zakladatele a výkonného ředitele Crea International o důležitosti funkce retailu a prezentaci jejich AirBank a nakonec skvělou přednášku Pavla Lose, globálního POS Managera z Shell, který dal za pravdu všem těm, kteří chápou důležitost Customer Journey a kteří se snaží s tímto způsobem distribuce pracovat.
Je nadmíru důležité, aby na těchto akcích vystupovali lidé, kteří budou schopni prezentovat věci nové, neotřelé a pro retail důležité a věci, ze kterých se my všichni budeme učit. Banality, typu prezentace podlahových samolepek nebo wobblerů, na konferenci nepatří!