Jak připoutat pozornost ke stadionu, který je domovem místního klubu? Jak získat pozornost i těch, co fanoušky nejsou, ale přitom take v daném městě žijí? Vypadá to, že letos bude akcentována v retail komunikaci „heritage“, neboli historické dědictví a lokalizace. Markus Schwitzke a jeho tým designérů například přeměnili domovský stadion 2 německých klubů v místo, jenž v sobě snoubí tradiční průmyslové odvětví města spolu s historií klubu. Stěny stadionu v Leverkusenu jsou vyzdobeny kresbami slavných hráčů, mezi nimiž se objevují typické taktické kresby trenérů vyobrazené jako chemické vzorce. U vstupu do šaten essenského Schalke 04 zase najdete typické hornické věšáky. Markus říká: „Mluvte vizuálním jazykem, který bude atraktivní pro mladší generaci a použijte ve stejném stylu grafické prvky reprezentující historické dědictví, které bude relevantní zase pro starší generaci. Získáte více než čekáte“. Markus Schwitzke, Managing partner, Schwitzke Graphics GmbH.
---
How do you attract local people to a football stadium who aren’t soccer fans? Seems like a city’s history is the key - Markus Schwitzke and his design team completely transformed not one, but two soccer stadiums in German to pay homage to their heritage. Both stadiums are located in cities with a rich industrial culture - Schwitzke and his team customized each venue to reflect each unique tradition. The walls of the Leverkusen stadium are painted with pictures of the clubs most famous players from the past – the entrances of the locker rooms in the Essen Schalke stadium are hung with traditional miner garb to symbolize their hard working past. Schwitzke: “Use visual language that will be attractive for younger generations and also use a graphic elements representing heritage that is relevant to locals. To doing it you will get much more than you expect. Markus Schwitzke, Managing partner – Schwitzke Graphics GmbH.